PENAPIS AIR MINUM MUDAH SHAKLEE


BETUL KE ARANG TEMPURUNG KELAPA ADA DALAM PENAPIS AIR SHAKLEE????



Assalamualaikum..
Anda pernah dengar WATER PITCHER dari Shaklee???
Mungkin kebanyakan kita dah biasa dengar penapis air di rumah bukan?, tetapi Shaklee telah mengeluarkan suatu produk penapis air minuman yang sungguh mudah!
 
Safe for you, your home, & your planet!!



 Eja boleh katakan tentang Water Pitcher ini, ianya Jag air yang RINGAN, MUDAH, JIMAT ,AIR BERSIH & SENANG BAWA BERCUTI!!

Ya, adakah anda sanggup, walaupun air paip tersebut telah dimasak??? anda yakin clear tiada pencemaran seperti karat??eewww...ingat ye ,dalam air paip mengandungi pelbagai kandungan seperti :-

Klorin


  • Melunturkan warna keruh air untuk mematikan kuman yang akan bertukar menjadi racun kepada manusia.
  • Klorin biasanya digunakan untuk membunuh bakteria dan kuman yang ada di dalam air daripada puncanya seperti sungai ( sungai di Malaysia kini banyak yang tercemar dengan sampah sarap, bangkai haiwan, dan sisa buangan daripada kilang )
  • Tidak dapat dihapuskan melalui proses didihan malah klorin menjadi racun selepas didihkan.
  • Klorin ni tidak semestinya ada pada minuman kita, biasanya kolam renang (swimming pool )biasanya mereka masukkan sedikit klorin. Kalau eja, eja memang tak mandi dah dalam swimming pool, dulu suka sangat dan kebiasaannya malam nk tidur gatal-gatal dan kulit eja merah ( masa tu umur 15tahun) sejak tu memang dah tak suka mandi kolam renang (sama jugak sulfur , sulfur biasanya mereka masukkan dalam kolam air panas buatan manusia / hot spring )
Karat
  • Karat melalui saluran paip besi, melalui mata kasar kita tak nampak karat, tetapi kalau kita ada pasang penapis kita dapat melihat betapa cepatnya penapis tersebut kotor dan kuning.
Toksin
  • Sejenis bendasing yang membahayakan kesihatan. 
  • Hati merupakan organ utama yang menapis segala toksin dari memasuki badan, kemasukan toksin secara berlebihan menyebabkan hati terbeban dan rosak.




Airnya sangat jernih dan sedap di minum setelah ditapis!


 Jom kita kenal dulu Water Pitcher & Manfaatnya Penapis Air dari Shaklee ini :-

Get Clean® Water Pitcher Shaklee ialah  sistem penurasan air multipaten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat berbanding penapis air jenama lain. Get Clean® Water menggunakan blok karbon padu yang boleh diisi semula untuk membersihkan air serta mengurangkan bahan-bahan tercemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%. .

Bestnya Penapis Air Shaklee daripada jenama lain????
  1. Telah diiktiraf dan telah diperakui berkualiti daripada Persatuan Kualiti Air Dunia
  2. Jimat duit daripada membeli air mineral dan tiada caj service pemasangan ( buat sendiri pun boleh..)
  3. Mudah alih ( portable )
  4. Mudah dikendalikan ( tak susah pun dan ikut arahan manual diberi )
  5. Ringan & mudah bawa apabila kita ingin travel / bercuti kemana-mana
  6. Airnya ditapis sehingga 80 gelen ( 313 Liter air ) banyaknya.
  7. Mesra Alam ( Memelihara Alam sekitar )- sistem Penuras Jag air inimengandungi blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa dan setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.
  8. Tidak perlu mencuci filter yang telah digunakan , anda hanya perlu menukar sahaja filter tersebut dengan yang baru. Harga mampu milik ( contact eja segera, eja boleh bagi harga murah! )
  9.  Anda hanya tuangkan air ke dalam jag , tunggu sehingga selesai ditapis , kemudian minumlah air yang bersih , jernih dan tanpa bau karat dengan rasa selamat dan lega...
 Sedikit ilmu untuk dikongsi dengan anda..

Boleh cuci jug ini dan keringkan yer..


Ini holder/ pemegang filter dalam jug penapis tersebut. Ingat tau, yang hanya ditukat filternya sahaja.

Penanda aras menunjukkan bila kita perlu menukar filter yang baru.Kebiasaannya, apabila telah cukup 80 gelen aras air ini , ia akan berwarna merah dan perlu ditukar.

Anda hanya perlu masukkan air paip melalui sini dan hasilnya air tapisan sedia untuk diminum

 Jika kita lihat, penapis air ini lebih murah berbanding penapis air lain, selain kita dapat juga menyelamatkan alam sekitar dengan mengurangkan penggunaan botol plastik. Harga pasaran untuk penapis air ni dalam lingkungan bawah RM500, tetapi lebih jimat jika menjadi ahli Eja . Sangat berbaloi untuk anda yang inginkan Ekonomi!

CALL EJA SEKARANG ( 017- 455 1030 )

atau 

No ID SHAKLEE EJA 971859 ( NURUL KHIJJAH )

 







 

No comments:

Post a Comment