This way for your Good Life!

This way for your Good Life!

Siapa yang memerlukan Dtx Complex Shaklee??


Hai semua!! Eja doakan semua sihat-sihat ye..alhamdulillah..so entry kali ni berkisar mengenai detoks Shaklee yg seterusnya iaitu DTX COMPLEX Shaklee..
Banyak khasiat supplemen ini,,entry selanjutnya saya telah berkongsi kebaikan Dtx Complex ini dgn anda..jemput lah baca yer~~
Siapakah yang terlibat dalam pengambilan supplemen ni??
Tonik Hati dari Shaklee untuk Anda !


Baiklah, mari kita lihat : -
  • Mereka yang terdedah dengan persekitaran kilang 
  • Mereka yang suka makan makanan segera ( mee segera /junk food ) , pewarna dan perasa tiruan serta MSG 
  • Mereka yg selalu terdedah dgn sumber-sumber toksin
  • Mereka yg tinggal berhampiran dengan kilang
  • Meeka yg ingin singkir toksin dari badan.
AWAS!!
Ibu hamil dan menyusu tidak digalakkan mengambil supplemen ini .






Terdapat beberapa  pakar perubatan yang telah  mengatakan , kerosakan hati dapat dilihat dengan menggunakan CT scan. Namun begitu , gangguan organ hati dapat dilihat melalui bentuk fizikal seseorang itu.

Antara tanda-tanda mereka yang mengalami masalah hati seperti berikut : -



1. Terdapat lingkaran gelap pada mata 

Lingkaran gelap pada atas dan bawah mata ada berkaitan dengan kerosakan organ hati. Memang pada dasarnya banyak yang beranggapan bahawa lingkaran hitam di sekitar mata hanya terbentuk apabila tubuh badan seseorang itu letih dan penat . Tetapi hitamnya lingkaran mata adalah salah satu tanda bahawa seseorang itu telah menghidap penyakit hati.

2. Mata berubah warna kuning

Kebiasaannya mata yang normal adalah bewarna putih dan cerah. Sungguhpun begitu, mata yang berwarna putih akan berubah menjadi kuning apabila masalah hati telah menyerang anda! . Ini merupakan tanda-tanda agar anda  harus segera melakukan pemeriksaan perubatan.


3. Perut menjadi buncit dan membesar

Perut yang membesar juga merupakan salah satu tanda-tanda masalah organ hati . Kenapa?? kerana ia tidak dapat mencerna makanan yg banyak dengan baik  disebabkan perut yang membengkak akibat adanya infeksi dan kerosakan di hati tersebut.

4. Bau mulut yang kuat dan menyengat !

Ya, Betul! benda ini bukan lucu yeer ! Bau mulut seperti ikan busuk atau bawang busuk juga dinilai salah satu gangguan dari fungsi hati. Hal ini berkait dengan faktor kelebihan ammonia yang dihasilkan dalam tubuh seseorang itu.

Selain mengamalkan supplemen DTX Complex ini, gaya hidup ( lifestyle ) seseorang perlu diubah!
Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna SanofiJames Wong berkata, 
" membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu ."

''Apabila membran sel hati dibaiki dan digantikan secara beransur-ansur, hati sembuh secara perlahan-lahan, seterusnya memulihkan kesihatan," jelasnya. 



"Pendekatan menyeluruh perlu digunakan untuk mencegah penyakit hati. Selain daripada mengambil ubat, individu perlu mengubah gaya hidup dengan mengamalkan diet yang sihat dan bersenam. 



''Amalan gaya hidup yang sihat meningkatkan kesihatan hati sambil menggalakkan kesejahteraan umum," tambahnya.





Sedikit perkongsian testimoni Dtx Complex Shaklee : -

Masalah Mata berubah warna kuning

 

No comments:

Post a Comment